Αναδημοσιεύω εύστοχο σχόλιο αναγνώστη, με πολλούς αποδέκτες για την εκπαιδευτική κοινότητα, το οποίο και προσυπογράφω :
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΥΡΙΟΙ ΕΝΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΠΕΘΑΝΕ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΑ ΜΙΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΒΟΔΙ ΠΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟ ΕΒΑΛΕ Ο ΘΕΙΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Η Ο ΘΕΙΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΔΕΚΟ Η ΟΤΑ...................
Φίλε 12.21, το παραπάνω απόσπασμα είναι απόλυτα σωστό και μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους. Όμως τα υπόλοιπα είναι απαράδεκτα και (άσχετα από νόμιμα ή όχι) ανήθικα. Δυστυχώς η ελληνική παιδεία εδώ και χρόνια βρίσκεται υπό φροντιστηριακή κατοχή, πράγμα που δεν συμβαίνει ούτε στις πιο καθυστερημένες χώρες. Σε αυτή την άθλια κατάσταση συμμετέχεις και συναινείς κι εσύ και όλοι οι υπόλοιποι σαν κι εσένα. Και ουδέποτε θα δούμε κάποια ουσιαστική εκπαιδευτική αλλαγή διότι το φροντιστήριο(είτε νόμιμο είτε παράνομο) είναι κράτος εν κράτει, κι έτσι θάναι όσο κάποιοι θα βλέπουν την παιδεία ως μια υπέρτατη μπίζνα για να κάνουν περιουσίες και όχι ως ένα από τα υπέρτατα κοινωνικά αγαθά και λειτουργήματα, αλλά και όσο και το κράτος(προσωρινή αντιμετώπιση αδιοριστίας εκπαιδευτικών) και η κοινωνία-γονείς(ξιπασμός και φιγούρα) θα βολεύονται από αυτήν την «διαπλοκή»... Θυμάμαι στα σχολικά μου χρόνια, ένας απλά καλός μαθητής χωρίς φροντιστήριο μπορούσε να πιάσει μια από τις λεγόμενες περιζήτητες σχολές. Επίσης ένας μέτριος μαθητής είχε τόσες γενικές γνώσεις όσες δεν έχουν δέκα σημερινοί διδάκτορες μαζί. Το φαινόμενο της παραπαιδείας έχει γιγαντωθεί εδώ και μια τριακονταετία περίπου (τυχαίο;) μετά τις αλλαγές του Ράλλη και των λοιπών «μεταρρυθμιστών», όταν η αγραμματοσύνη και η ημιμάθεια, η (ήδη από το δημοτικό σχολείο) διάλυση της διδασκαλίας της γλώσσας, η στείρα «παπαγαλία», οι έτοιμες σερβιρισμένς γνώσεις, η αποβλάκωση της εξειδίκευσης, το ξέκομμα από τις εγκύκλιες και γενικές γνώσεις και πολλά άλλα έγιναν το κυρίαρχο εκπαιδευτικό μοντέλο, ενώ το κερασάκι στην τούρτα ήρθαν να το βάλουν την τελευταία 15ετία, οι περιβόητες νέες τεχνολογίες, που ανακηρύχθηκαν σε …πανάκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας Σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί και η ιδιωτική τηλεόραση που ανέλαβε, εργολαβικά σχεδόν, την ….διάπλαση των νέων γενιών από το ’90 και μετά. Τα τελευταία χρόνια ζούμε την αποθέωση, έναν παροξυσμό αυτού του συστήματος, όπου από όλες τις πλευρές καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια εκχώρησης όλων των κοινωνικών αγαθών στους ιδιώτες, υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου και ανάδειξης της παραπαιδείας ως του ΑΚΡΩΣ απαραίτητου εκπαιδευτικού θεσμού, με την σχετική άθλια σπέκουλα των ΜΜΕ και την καλλιέργεια ενός απίστευτου άγχους και μιας υπερεντατικοποίησης στα παιδιά κυρίως των 2 τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που οδηγούνται κάθε χρόνο κατά χιλιάδες στο βωμό αυτού του μαθητοβόρου(και όχι μόνον) συστήματος. Τέλος, σκέψου ότι επί υπουργίας Ευθυμίου, υφυπουργός ΥΠΕΠΘ είχε τοποθετηθεί κάποιος αρχιφροντιστηριάς της Θεσσαλονίκης!!! Όμως είπαμε, "είναι πολλά τα λεφτά Άρη"...
Υ.Γ. Και θέλω να συμπληρώσω ότι την ίδια περίοδο επι υφυπουργίας ΓΚΕΣΟΥΛΗ δηλαδή, σε τεστ μαθητών συγκεκριμένων Φροντιστηρίων της Θεσσαλονίκης τέθηκε το θέμα της Εκθεσης που τελικά διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι στις Πανελλήνιες Εξετάσεις !!!
by iakxos