Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ : Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

   Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΟΝ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ"

.

 Ο Δήμος Σερρών και οι προοπτικές ανάπτυξης


Μπορεί ο Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της ανεργίας στο Δήμο Σερρών; Και γενικότερα ισχύει ή όχι ο μύθος ότι ο Δήμαρχος είναι καταδικασμένος να μαζεύει τα σκουπίδια και να κλείνει λακκούβες, ήτοι να ασχολείται μόνο με τη διαχείριση της καθημερινότητας;

Η δική μας απάντηση είναι κατηγορηματική: φυσικά και μπορεί η Δημοτική Αρχή να βοηθήσει στην καταπολέμηση της ανεργίας, φυσικά και μπορεί να συμβάλει στο να μεταβληθεί ο Δήμος σε έναν παράπλευρο και βοηθητικό μοχλό ανάπτυξης. Μόνη προϋπόθεση; Να υπάρχει πολιτική βούληση και συγκεκριμένο σχέδιο. Αυτό όμως δε θα γίνει ποτέ, αν ο Δήμαρχος προσλαμβάνει άσχετους συμβούλους με παχυλούς μισθούς, αν ξοδεύει τα χρήματα του Δήμου σε ρουσφέτια για ημετέρους, αν ο Δήμος και οι δραστηριότητές του θεωρούνται το λάφυρο των νικητών των εκλογών, επί του οποίου εφορμούν από την επόμενη μέρα οι επιτήδειοι. Άλλα πράγματα απαιτούν οι καιροί, άλλα πράγματα απαιτούν οι νέοι άνθρωποι που έχουν «βουλιάξει» στην ανεργία.

Η «διάβαση πεζών» έχει βάλει πολύ ψηλά στην ατζέντα της προεκλογικής της καμπάνιας το ζήτημα αυτό, κάτι που οι άλλες παρατάξεις δεν έχουν καν αγγίξει. Και επειδή έχει παρέλθει η εποχή των Δημάρχων διαχειριστών και απλών διεκπεραιωτών, θεωρούμε ότι πρέπει ένας σύγχρονος Δήμαρχος να αναζητήσει τους τρόπους, τα μέσα και τα εργαλεία, με τα οποία μπορεί μια Δημοτική Αρχή να βοηθήσει την τοπική αγορά εργασίας.

Ασφαλώς τα επίπεδα απασχόλησης σε μια χώρα εξαρτώνται ως επί το πλείστον από την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Ωστόσο οι δείκτες και η αύξηση της ανεργίας διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό από Περιφέρεια σε Περιφέρεια, ακόμη και από Δήμο σε Δήμο. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικοί άρχοντες έχουν ένα αρκετά ευρύ περιθώριο χειρισμών, που εξαρτάται ασφαλώς από τις τοπικές ιδιομορφίες κάθε περιοχής. Γι’ αυτό κι εμείς, παρά την απόλυτη αντίθεσή μας με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ», θεωρούμε ότι μια Δημοτική Αρχή, έστω και σε αυτό το δυσμενές κλίμα, έστω και σε αυτό το ασφυκτικό νομοθετικό πλαίσιο, μπορεί να πετύχει πολλά πράγματα. Δε θα «αθωώσουμε» τους ανίκανους και τους ανεπαρκείς που κρύβονται πίσω από τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ». 
 Πρέπει οι Δήμαρχοι να πρωταγωνιστήσουν στην προσέλκυση επενδύσεων και να μην κάθονται με σταυρωμένα χέρια μοιρολογώντας και αναθεματίζοντας τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ». Θα αναρωτηθεί ξανά κάποιος: μα τι μπορούν να κάνουν οι Δήμαρχοι, όταν η οικονομική κατάσταση των Δήμων και των Δημοτών υποβαθμίζεται και αποδυναμώνεται συνεχώς;

Απαντούμε: Μπορούν οι Δήμαρχοι να εκμεταλλευθούν τους όποιους πόρους διαθέτουν όχι για να χορηγήσουν εφάπαξ παροχές στους Δημότες ή για να κάνουν έργα βιτρίνας που δε συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιοχής, αλλά για να επιδοτήσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες. Να διαθέσουν Δημοτικές εκτάσεις για την ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων. Εμείς ήδη επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αξιοποίηση των Δημοτικών αγροτικών εκτάσεων, παρά την άρνηση της σημερινής Δημοτικής Αρχής να μας χορηγήσει τα αναγκαία στοιχεία.

Είμαστε αποφασισμένοι να ακολουθήσουμε μια πολιτική που διευκολύνει την επιχειρηματικότητα - με την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας ας πούμε - και την προσέλκυση επενδύσεων.
Θα βοηθήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, παρέχοντας κάθε δυνατή διευκόλυνση σε όποιον θέλει να εγκατασταθεί στο Δήμο μας. Σε συνεργασία, εννοείται, και με όλους τους όμορους Δήμους. Μπορούμε να πρωτοστατήσουμε σε διαδημοτικές ενώσεις, οι οποίες με τη σειρά τους θα βοηθήσουν πιο αποφασιστικά στην προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων και όχι μόνο στην παροχή υπηρεσιών και σε καταστήματα εστίασης και εμπορίου.

Και όλα αυτά χωρίς να παραμελήσουμε το βασικό καθήκον μιας Δημοτικής Αρχής σε συνθήκες ανθρωπιστικής κρίσης, που δεν είναι άλλο από την κοινωνική πολιτική. Οι προσπάθειες μας θα στοχεύουν σε μια κοινωνική πολιτική όχι για να υποκαταστήσει ο Δήμος ένα ανίκανο κράτος και μια αδιάφορη κεντρική εξουσία, αλλά για να αποτελέσει τη συνισταμένη των συνολικών ενεργειών της τοπικής κοινωνίας και των κινημάτων της για αλληλεγγύη και συλλογικότητα. Θα ενισχύσουμε, συνεπώς, και θα ενθαρρύνουμε κάθε συλλογική προσπάθεια κοινωνικής αλληλεγγύης, χωρίς να την οικειοποιούμαστε. Ταυτόχρονα θα παλέψουμε για τη διατήρηση των κοινωνικών δομών που ήδη υπάρχουν και την περαιτέρω ανάδειξη τους.
 
Παναγιώτης Κοτρώνης
Υποψήφιος Δήμαρχος Σερρών
Επικεφαλής «Διάβασης Πεζών» 

ΑΠΟ "ΚΟΣΚΙΝΟ" ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΟΥΣ ΑΡΓΟΜΙΣΘΟΥΣ ΤΟ DOBERMAN

  ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΕΛΟΣ !!! 
.

O  ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ  ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΘΗΡΕΣ ΚΟΠΡΙΤΕΣ


Με το ερώτημα της απόλυσης από το Δημόσιο ο έλεγχος των συμβάσεων όλων 
- Όλες οι μονιμοποιήσεις θα περάσουν από τον έλεγχο του ΑΣΕΠ
- Επείγουσες διαδικασίες για ελέγχους σε υπαλλήλους 14 οργανισμών
- Από κόσκινο όσοι μονιμοποιήθηκαν με τον “νόμο Παυλόπουλου”

Δεν βγαίνουν τα νούμερα των 11.000 απολύσεων που πρέπει να γίνουν μέσα στο 2014. Η τρόικα επιστρέφει αμέσως μετά τις ευρωεκλογές και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τρέχει να προλάβει.

Μπορεί να είναι εκατοντάδες οι υπάλληλοι των οποίων το οκτάμηνο της διαθεσιμότητας λήγει μέσα στο επόμενο διάστημα, είναι όμως χιλιάδες οι απολύσεις που πρέπει να γίνουν μέσα στο επόμενο επτάμηνο που απομένει ως το τέλος του έτους όπως έχει ήδη συμφωνηθεί με την τρόικα.
Έτσι περνούν από κόσκινο χιλιάδες υπάλληλοι με πρώτους εκείνους που δεν έχουν προσληφθεί με κάποιο διαγωνισμό ΑΣΕΠ τα προηγούμενα χρόνια.

45.000 άτομα με συμβάσεις αορίστου χρόνου μπαίνουν συνολικά στο στόχαστρο

Κάπως έτσι πρώτοι μπαίνουν οι συμβασιούχοι των οποίων οι συμβάσεις μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου με τον περιβόητο νόμο Παυλόπουλου, αλλά και όσοι έχουν προσληφθεί σε εταιρείες και νομικά πρόσωπα του Δημοσίου.

Ήδη ο Κ. Μητσοτάκης σε συνάντηση που είχε με τις διοικήσεις 14 Ανώνυμων Εταιριών και Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου του Δημοσίου ζήτησε την επίσπευση της διαδικασίας ελέγχου εγκυρότητας των πτυχίων και των υπόλοιπων πιστοποιητικών των υπαλλήλων τους.
Από κόσκινο περνούν οι υπάλληλοι 14 εταιρειών και ΝΠΙΔ του Δημοσίου

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι διοικήσεις των ΟΣΥ, Σταθερές Συγκοινωνίες, ΟΣΕ, Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, ΜΟΔ, Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός Δήμητρα, ΟΚΑΝΑ, ΚΕΛΠΝΟ, Οργανισμός Πληρωμών & Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων, Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων, ΕΛΓΑ, ΟΔΙΕ και Αττικό Μετρό.

Ο έλεγχος εποπτεύεται από το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις διευθύνσεις διοικητικού στο στενό και ευρύτερο Δημόσιο. Ταυτόχρονα έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης για τις ενέργειες και τα αποτελέσματα των ελέγχων.


Συγκεκριμένα, όλοι οι φορείς του Δημοσίου είναι υποχρεωμένοι να πιστοποιηθούν στο εν λόγω σύστημα και να καταχωρούν στη συνέχεια τις ενέργειες που έχουν κάνει για να ελέγξουν την εγκυρότητα των δικαιολογητικών, αλλά και τα αποτελέσματα αυτών των ενεργειών.


Οι συμβασιούχοι αορίστου χρόνου την ίδια ώρα που μπαίνουν στο στόχαστρο υπολογίζονται σε περίπου 45.000 καθώς μόνο με τον λεγόμενο νόμο Παυλόπουλου έχουν μετατραπεί σε αορίστου χρόνου 32.000 συμβάσεις.


Με υπουργική απόφαση λοιπόν τώρα εφαρμόζεται η νομοθετική πρόβλεψη του άρθρου 42 του νόμου 4250/2014 - «Επανέλεγχος μετατροπής συμβάσεων αορίστου χρόνου από το ΑΣΕΠ».


Με αυτή την απόφαση καθορίζονται τα εφαρμοζόμενα κριτήρια και η διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων, όπως οι προτεραιότητες των φορέων ή των ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν, η σύνθεση των κλιμακίων ελέγχου, ο καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την περαίωση του έργου και η υποβολή περιοδικών εκθέσεων προόδου του έργου.
H απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης προβλέπει:

- Την έκδοση εγκυκλίου από το υπουργείο, με την οποία θα ζητείται από τις διευθύνσεις διοικητικού του συνόλου των φορέων του Δημοσίου να γνωστοποιήσουν αναλυτικά τα στοιχεία όσων μετέτρεψαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου σε αορίστου χρόνου, προκειμένου να συνταχθεί συνολική κατάσταση όλων των συμβασιούχων, καθώς και της διαδικασίας με την οποία πραγματοποιήθηκε η μετατροπή. Η συνολική κατάσταση θα προωθηθεί μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής, αρμοδίως, στα κλιμάκια ελέγχου και το ΑΣΕΠ.


- Τη συγκρότηση των κλιμακίων ελέγχου ανά φορέα ή ομάδες φορέων. Σημειώνεται, ότι το κάθε κλιμάκιο θα αποτελείται, τουλάχιστον, από δύο μέλη και θα συμμετέχουν υποχρεωτικά σε αυτό, επιθεωρητής ή βοηθός επιθεωρητής ελεγκτικού οργάνου του Δημοσίου. Σε περίπτωση επιλογής υπαλλήλου κατηγορίας ΠΕ και βαθμού τουλάχιστον Δ', ο υπάλληλος αποδεσμεύεται από την άσκηση των λοιπών υπηρεσιακών καθηκόντων του.

- Τη θεσμοθέτηση συνεργασίας των συντονιστών των κλιμακίων για επανέλεγχο υποθέσεων ομοειδών φορέων και υιοθέτηση πρότυπων ελέγχων και εκθέσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομοιομορφία και αρτιότητα του ελέγχου σε ομοειδείς φορείς.

- Την περιγραφή των διαδικασιών ελέγχου και των αρμοδιοτήτων των κλιμακίων, καθώς και τη ρητή υποχρέωση των φορέων να διευκολύνουν το έργο των ελεγκτών.

- Την περιγραφή του τρόπου και της διαδικασίας υποβολής του επαρκώς αιτιολογημένου πορίσματος στο ΑΣΕΠ.

- Την περιγραφή ενδεικτικών συμπεριφορών που συνιστούν λόγο παράνομης μετατροπής, όπως η τυχόν χρήση πλαστών δικαιολογητικών, η υποβολή αναληθών ή ανακριβών στοιχείων και η παρασιώπηση ή απόκρυψη κρίσιμων στοιχείων.

- Τη δυνατότητα προηγούμενης ακρόασης του υπαλλήλου να εκφράσει τις θέσεις του ενώπιον του κλιμακίου ελέγχου και του ΑΣΕΠ.

- Το δικαίωμα του ΑΣΕΠ να αναπέμψει το πόρισμα στο κλιμάκιο ελέγχου, εάν θεωρήσει ότι δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη η έκθεση.

- Την υποχρέωση του αρμόδιου για τον διορισμό οργάνου να εκδώσει, αμελλητί, πράξη, με την οποία διαπιστώνεται η αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσης και η κατάργηση της θέσης, σε περίπτωση που το ΑΣΕΠ κρίνει ότι στο πρόσωπό του δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις μετατροπής της σχέσης εργασίας με υπαιτιότητα του υπαλλήλου.

  - Τη σύνταξη συγκεντρωτικής έκθεσης από το ΑΣΕΠ, προκειμένου να κωδικοποιηθούν τα συμπεράσματα και να υπάρξει συνολική αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης.
 
Από το newsit

ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ...

ΜΕ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΚΑΙ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΟ ΕΣΠΑ ΚΑΙ ΘΑ ΣΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ;


o iakxos: O ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΣ κ. ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ-ΒΙΤΜΑ ...: ΑΠΟΡΙΑ , ΨΑΛΤΟΥ ΒΗΞ ... Κύριε Αντιπεριφερειφεριάχα, συνάδει με την κοινή λογική  και την ηθική του μέσου πολίτη  να έχουν εκδοθ...

Τζιτζικώστα, ο "Εθνάρχης σας" έλεγε "στέγνωσα την ψυχή μου για να κυβερνήσω", εσείς που κατά κόρον τον μνημονεύετε για την υφαρπαγή της ψήφου των αφελών καλό θα ήταν να δημοσιοποιήσετε την οικονομική κατάσταση του κυρίου που "μας καρφώστε" για Αντιπεριφεριάρχη Σερρών αλλά και "Εργων και Υποδομών" ολόκληρης της Περιφέρειας .

Είναι δόκιμο κ. Τζιτζικώστα ένας άνθρωπος με σωρεία διαταγών πληρωμής σε βάρος του, με ογκώδεις οφειλές , με κατασχεμένη την προσωπική του περουσία , με συνεχείς πληστηριασμούς αυτής  να διαχειτρίζεται τα 4,5 δις ευρώ του ΕΣΠΑ 2014-2020 ;
 

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

ΜΠΟΥΡΣΟΥΚΙΑ, ΑΗΘΕΣ "ΤΟ ΧΤΥΠΗΜΑ" ΣΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ...


ΤΟΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΜΑΔΕΜΛΗ ΚΑΙ ΔΕΚΑΝΙΚΙ ΤΟΥ ΖΙΓΔΑΝΤΩΝΗ ΑΒΑΝΤΑΡΕΙ ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ "Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΩΝ ΤΣΑΤΣΩΝ ΦΥΛΗ"


Αβασάνιστα υιοθέτησαν "τα μπουρσούκια" την δήθεν "εκπληττική καταγγελία - αποκάλυψη" του μνημονιακού υποψηφίου Μαδεμλή την οποία "κατάπιε αμάσητη" και η έμπειρη δημοσιογράφος Λία Μαυρίδου.  Η στάση της Λίας λόγω της εμπειρίας της κρίνεται απαράδεκτη και παραπέμπει μάλλον σε σκοπιμότητα

Η συνέντευξη του looser Μαδεμλή, αντιπάλου του Ανδρέα Δαϊρετζη , κατάντησε συζήτηση σε επίπεδο καφενείου, που μόνο θυμηδία προκάλεσε στους τηλεθεατές, οι οποίοι φυσικά δεν τρώνε κουτόχορτο.  

Τώρα για το σχόλιο των τσάτσων ... 47 χρόνια μπουρσούκια , μονο αυτοί θα μπορούσαν να κάνουν "είδηση" , την μ@λακία του εκλεκτού τους ,

Υ.Γ.  "Αναζητούνται κάτοικοι  Μεσοράχης , Δήμητρας και Μανδηλίου, ματαίως προς το παρόν ... κατι λίγα από Σφελινό βρέθηκαν" 

ΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΟΣ, ΤΩ ΚΑΙΣΑΡΙ ...


ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ , ΤΩ ΘΕΩ ...




ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΦΡΟΝΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΕΧΕΙ  ΤΩΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ...
τάδε έφη Θείος Βρασίδας  

O KΩΣΤΑΣ ΠΛΕΥΡΗΣ ... ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ


ΜΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΑΛΛΑ ...



Αμφιλεγόμενα αισθήματα έχουμε για την υποψηφιότητα του Κωσταντίνου Πλεύρη. Όπως για τον ίδιο τον Καρατζαφέρη. 

Από την μια οφείλει ο κάθε εθνικιστής να αναγνωρίσει , ότι ο Καρατζαφέρης έγινε το όχημα που με αυτό επανήρθε στο προσκήνιο ο Ελληνικός Εθνικισμός πολιτικά. Πολιτικά γιατί εν τοις πράγμασει οι Έλληνες είμαστε φύση εθνικιστές. Για δυο δεκαετίες, ο Καρατζαφέρης μέσω των συχνοτήτων των καναλιών του μετέδιδε ακατάπαυστα εθνικόφρονες εκπομπές, άλλοτε με το αζημίωτο άλλοτε επί δικών του δαπανών. 

Αυτό το βήμα συνέβαλε τα μέγιστα στην αναζωπύρωση του πολιτικού εθνικισμού, και η ίδρυση του Λαός τον έθεσε στον πολιτικο και εκλογικό χάρτη. Φυσικά δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες, οι πλειοψηφία των πολιτευτών του Λαός ήταν καιροσκόποι πολιτικάντηδες και πολλοί αμφιβόλου ηθικής. 

Ο Κύκλος του Λαός και του Καρατζαφέρη έκλεισε και παρόλο που σχεδόν όλοι οι εθνικιστές επιθυμούν την εκλογή του Πλεύρη, το ότι θα δώσει φιλί ζωής στον κόμμα του Καρατζαφέρη(που καμία αμφιβολία δεν έχουμε ότι θα λειτουργήσει ως αποδεκτό ανάχωμα στα επόμενα χρόνια) δεν πρέπει να αφήνει κανένα πατριώτη αδιάφορο.

ΝΤΕΡΜΠΥ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ ...


... ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ 


Άνευρος , άχρους και άοσμος με εμφανή την ένδεια πολιτικών θέσων ουσίας  εμφανίστηκε ο αντίπαλος του Ανδρέα Δάϊρετζη στην εκπομπή της Λίας Μαυρίδου σήμερα το μεσημέρι ... στην οποία "πολλα ακούστηκαν" αλλά χαρακτήρισε ως "ντερπυ" τον εκλογικό αγώνα του με τον Ανδρέα Δαϊρετζή (!!!)

ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΣΕΡΡΑΙΟΙ , ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΙΝΑΙ ... KAI ΕΔΩ !!!!


Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΩΝ



o iakxos: Ο ΑΞΙΟΤΙΜΟΣ κ. ΚΡΑΣΑΝΑΚΗΣ:  ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΟΣ Ο κ. ΚΡΑΣΑΝΑΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΣΤΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΩΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΠΡΟΣΔΙΔΕΙ ΠΟΛΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ "ΜΟΥΣΤΑ...

ΚΟΝΤΣΙΤΑ : Η ΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

SISTERS TOLMACHEVY

OI ΔΙΔΥΜΕΣ ΡΩΣΙΔΕΣ ΤΗΣ EUROVISION 2014

 

Ο ΓΚΟΤΣΗΣ "ΕΚΑΨΕ ΤΗΝ ΓΟΥΝΑ" ΤΩΝ MOUSTAFAΔΩΝ


         ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΦΕΛΕΙΑ ΤΟΥ "Ο 8ος ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ" ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΣΤΗΜΕΝΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ 




ΓΚΟΤΣΗ , ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ, ΚΟΨΤΕ ΤΙΣ Μ@ΛΑΚΙΕΣ (2) από iakxoserraios

Τι θα πει κ. Καπετάνιε " Τέλος πάντων , ότι έγινε έγινε ..." 

ΠΑΝΑΣΧΕΤΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ Ο ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ ...

" ΕΔΩ ΠΑΠΑΣ, ΕΚΕΙ ΠΑΠΑΣ, ΠΟΥ ΕΙΝ΄Ο ΠΑΠΑΣ ; " 


  "ΔΩΔΕΚΑΜΗΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣΜΟΣ Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ !!!"
 

"Λέμε και καμιά μ@λακία για να περνάει η ώρα ..." όπως έλεγε η θεία Ελπινίκη  


«Θέλουμε να κάνουμε την Κεντρική Μακεδονία δωδεκάμηνο τουριστικό προορισμό.  Με συγκεκριμένο σχεδιασμό και πρόγραμμα τουριστικής προβολής που περιλαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα της περιοχής μας». Τα παραπάνω υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και εκ νέου υποψήφιος, επικεφαλής της «Αλληλεγγύης», Απόστολος Τζιτζικώστας, μιλώντας  σε προεκλογική εκδήλωση, στον Δήμο Θερμαϊκού.  
 
«Για την "Αλληλεγγύη" ο τουρισμός είναι προτεραιότητα. Ξέρουμε πως βαδίζουμε, ξέρουμε που θα προχωρήσουμε. Σημειώστε, πως, πιο έγκαιρα από ποτέ, για πρώτη φορά και μάλιστα πανελλαδικά, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ξεκίνησε την τουριστική προβολή της περιοχής μας για τη φετινή περίοδο από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Με ισχυρή παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις και σύγχρονα εργαλεία προβολής», είπε και πρόσθεσε: «Με τη νέα, ενιαία τουριστική μας ταυτότητα, το Verymacedonia και  με ανάδειξη των θεματικών μορφών τουρισμού που υποστηρίζει η Μακεδονία μας, βάζουμε τις βάσεις για την ανάπτυξη του δωδεκάμηνου τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία. Μπορώ να πω χωρίς κανέναν δισταγμό πως η Περιφέρεια μας μπαίνει πλέον σε μια νέα εποχή και στον τουρισμό». 
 

ΑΔΙΑΒΑΣΤΗ Η ΕΛΕΝΙΤΣΑ ...

" ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΑΔΕΣ ΥΠΕΡΣΠΙΖΟΜΕΝΗ ΤΟΥΣ ΜΠΑΤΑΧΤΣΗΔΕΣ"


   Οσο πιό γρήγορα καταλάβουν κάποιοι  "¨νταβατζήδες" ότι πλέον το party is over,  τόσο το καλύτερο  για όλους μας ...

Αγαπητή μου Ελένη, όταν χρωστάει κάποιος 20.000 ευρώ και 40.000 ευρώ  από δημοτικά τέλη και φόρους , σημαίνει ότι "δεν βρίσκεσαι σε ταμειακή αδυναμία" (διότι οι φόροι αυτοί είναι συνάρτηση του μεγέθους της επιχείρησης και του τζίρου της) αλλά σημαίνει ότι ως μεγαλοοφειλέτης δεν πληρώνει εκ συστήματος , δηλαδή πρόκειται για μπαταχτσιλίκι και συνεπώς είναι στην σωστή κατεύθυνση το σκεπτικό της ρύθμισης  Μιχελάκη, να μειώνεται το ποσοστό απαλλαγής των τόκων και των προσαυξήσων "σε αυτούς τους νταβατζήδες" , αν θελουμε κάποτε να γίνουμε κράτος


ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ...

KEΡΔΟΦΟΡΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Ο ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΛΑΪΛΙΑ !!!!!! 
 




Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Ο 50ΑΡΗΣ ΕΙΝ' ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ


ΜΟΝΟ ΠΟΥ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ  45ΑΡΗΣ ... 



Ο "ΕΚΛΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ" 







o iakxos: ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ...:    ΚΑΛΗ Η "ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ" ΣΤΕΦΑΝΕ,  ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΜΕ  ΚΑΙ  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΕΟΥ ... ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΦΙΚΤΟΝ ..

ΛΕΟ, ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ Ο ΚΟΙΜΩΜΕΝΟΣ ;

 κ. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΕ 
 " Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΩΜΕΝΟΣ ΜΕ ΑΓΑΘΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ... "



Η αποφυγή ενδεχόμενης αναστολής λειτουργίας του εργοστασίου Ζάχαρης Σερρών συζητήθηκε σε έκτακτη σύσκεψη στο ΥπΑΑΤ, ανάμεσα στον Αναπληρωτή Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξη και Τροφίμων κ. Θεόφιλο Λεονταρίδη και τον Υποψήφιο Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ιωάννη Ιωαννίδη.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης, δήλωσε ότι είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου ζάχαρης Σερρών, καθώς και η στήριξη της τευτλοκαλλιέργειας μέσω της νέας ΚΑΠ, με εδική συνδεδεμένη ενίσχυση, γεγονός που θα δώσει κίνητρα στους αγρότες για αύξηση της παραγωγής.
«Τόσο τις προηγούμενες ημέρες, όπου είχα επαφές με τα συναρμόδια Υπουργεία, όσο και κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τον υποψήφιο Περιφερειάρχη κ. Ιωαννίδη, εκφράσθηκε το ενδιαφέρον από όλους για την απρόσκοπτη λειτουργία του εργοστασίου ζάχαρης και τη στήριξη της τευτλοκαλλιέργειας», δήλωσε ο κ. Λεονταρίδης μετά τη συνάντηση.

"ΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΦΕΡΕΤΑΙ" ή ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΕΙ κ. ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ;

ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΕ ΑΓΓΕΛΙΔΗ

 ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΕΡΖΗΣ και ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΧΡΑΠΑΣ ΤΑ ΠΟΥΛΕΝ ΤΗΣ κ. ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ




Με το βλέμμα στραμμένο στις επόμενες βουλευτικές εκλογές "παίζει" στην παρτίδα των Δημοτικών εκλογών η κ. Αντιπρόεδρος.

 Το έργο είναι αριστοτεχνικά καλά στημένο ... ο μόνος που τρώει δόυλεμα είναι ο Μηλίδης και οι "δεξιοί" του Δήμουν Σερρών

Με τον χοροδιδάσκαλο τον Βασιλάκη τον Τερζή (που εχει οργανική σε ακριτικό νησί αλλα τον κρύβει στο γραφείο της) θα εξασφαλίσει τα ψηφαλάκια των βλάχων (εάν εκλεγει δημοτικός σύμβουλος δεν πρόκειται να υπηρετήσει στην οργανική του θέση) ενώ με τον Παντελή Χράπα πατάει πόδι στα άδυτα της "ΠΡΩΤΟΥΒΟΥΛΙΑΣ ΣΕΡΡΑΙΩΝ" και αποκτά σοβαρά στηριγματα στον πρωην Δήμο Καπετάν Μητρούση .

Τον πρώτο ανέλαβε εργολαβικά ο διευθυντής του πολιτικού γραφείου ενώ για τον δεύτερο σε ειδική αποστολή είναι ο γνωστός δημοτικός υπάλληλος ... με ειδικούς δεσμούς στο πολιτικό της γραφείο

Βέβαια το "χάπι" για τους αφελείς δεξιούς είναι η υποψηφιότητα της "κολλητής της" Στέλλας Ευθυμιάδου στο Τοπικό του Δήμου Σερρών 

ΤΟΥΣ ΛΙΑΝΙΣΕ ... "Ο ΛΙΑΝΑΚΗΣ"


  "... KAI AYTOI AKOMH ΨΑΧΝΟΥΝ   ΓΙΑΤΡΟΥΣ"



 

ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ...


   ΚΑΛΗ Η "ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ" ΣΤΕΦΑΝΕ,
 ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΜΕ  ΚΑΙ  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΕΟΥ ... ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΦΙΚΤΟΝ

ΜΕΓΚΛΑ , ΚΟΤΣΑΜΠΑ , ΜΠΑΛΙΤΗ ...


... ΠΗΡΑΤΕ ΧΑΜΠΑΡΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ; 
 " ΣΑΣ ΞΕΒΡΑΚΩΣΑΝ .. ΟΙ ΚΟΛΛΗΤΟΙ ΣΑΣ "




ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ "ΟΡΦΕΑ"

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 7:30  Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ "ΣΕΡΡΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΗ" ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΣΕΡΡΑΙΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ 
  


o iakxos: ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΜΗΛΙΔΗ - ΚΙΝΗΣΗΣ "ΣΕΡΡΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛ...: ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΚΠΛΗΣΕΙ Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΜΗΛΙΔΗΣ Οι πρωτεργάτες και τα μέλη της  Δημοτικής Κίνησης "ΣΕΡΡΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΗ"...

Στον συνδυασμό του Θόδωρου Μηλίδη  η Δημοτική Κίνηση "ΣΕΡΡΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΗ" συμνμετέχει με ωδύο υποφηφιότητες , με τον επικεφαλή αυτής , δικηγόρο ΚΩΣΤΑ ΠΑΡΙΣΣΗ και την ΚΑΣΙΓΙΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΠΙΣΤΗ (ΠΙΣΤΗ) 

Νομίζω αξίζει τον κόπο να τους ακούσετε ... 

Υ.Γ. Στην αιθουσα επί της οδού Κωστοπούλου 

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ...

" TO ΓΕΛΙΟ ΜΑΚΡΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ..." 





Ημέρα εκλογών 18-5-2014 και ο υποψήφιος Ηλίας Γκότσης προσέρχεται σημαιοστολισμένος όπως πάντα να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα. Οταν επιχειρήθηκε η ταυτοποίηση των στοιχείων του από την εφορευτική επιτροπή ο Γκότσης διαπιστώνει ότι ξεχασε την αστυνομική ταυτότητά του στο σακκάκι που φορούσε το προηγούμενο βράδυ. Ψύχραιμος ο Γκότσης λεει στην δικαστικό Αντιπρόσωπο "Δεν τιθεται θέμα . είμαι ο Ηλίας Γκότσης, ο 8ος Αντιδήμαρχος, ο γνωστός μαθηματικός , υποψήφιος με τον Αγγελίδη ... όλοι με γνωρίζουν" και απαιτεί να ψηφίσει χωρίς ταυτότητα . Αποκλείεται λέει η  Αντιπρόσωπος, "δεν εχετε καποιο άλλο έγγραφο που να πιστοποιεί την ταυτότητά σας ;"

Ψάχνει ο Γκότσης στις τσέπες του και βρίσκει τελικά μια προεκλοιγική κάρτα του την οποία δίνει στην Αντιπρόσωπο. Την παρατηρεί ατή και λεει "Δεν γίνεται αυτή η κάρτα γράφει ότι είστε υποψήφιος με τον Μηλίδη" ... επιμένει ο Γκότσης και αγανακτεί "Μα το ίδιο είναι απλά η κάρτα είναι από τις προηγούμνενες εκλογές" . Δημιουργείται καθυστέρηση και ουρά από ψηφοφόρους. Μεταξύ αυτών και ο Τοτός που συνοδευε την γιαγιά του που πήγε να ψηφίσει ο οποίος παρεμβαίνει και λέει στην Αντιπρόσωπο "αφού είναι μαθηματικός ο κύριος ας του βάλουμε μια εξίσωση να μας λύσει  και εφόσον τα καταφέρει παει να πεί ότι είναι μαθηματικός και άρα είναι ο Γκότσης"

Και οι δύο πλευρές υιοθετησαν την πρόταση του Τοτού με ανακούφιση και βάζουν μια εξίσωση στον Γκότση για να την λύσει. Κάθεται σε ένα θρανίο ο Ηλίας και αρχίζει να σκέφτεται, περνάνε πέντε λεπτά τίποτα,  περνανε δέκα λεπτά, άρχισε να  ιδρώνει ο Ηλίας αλλά τίποτε, περνάνε είκοσι λεπτά ο Ηλίας βγαζει το σακκάκι   εφιδρωμένος τίποτε ... λύση της εξίσωσης δεν υπάρχει ακόμη 

Η Δικαστική Αντιπρόσωπος κοιτάει το ρολόϊ της και βλέπει ότι συμπληρώνεται ημίωρο, οπότε πετάγεται ο Τοτός κλείνει πονηρά το μάτι στην κυρία και της λέει "Εντάξει κυρία μου αυτός είναι" . Η Δικαστικός "το πιάνει" το υπονοούμενο και δίνει εντολή στην εφορευτική επιτροπή "Εντάξει δώστε στον κύριο τα ψηφοδέλτια , μπορεί να ψηφίσει , πλέον είναι βέβαιο ότι είναι ο Γκότσης"  

Υ.Γ.  Ηλία ευχαριστώ για την κατανόηση 

ΤΑ ΜΠΟΥΡΣΟΥΚΙΑ ΠΑΡΑΜΙΛΑΝ ΑΚΟΜΗ ...


ΑΝΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩ ΠΟΤΕ ΘΑ   ΕΠΑΝΕΛΘΕΤΕ ...





"Καλό το παραμύθι σας αλλά δεν έχει δράκο ..." όπως έλεγε η θεία μου η Ελπινίκη


Το μόνο που καταφέρατε αγαπητά μου μπουρσούκια με τις ανόητες εμμονές σας και την εκδηλη αγωνία σας να καλύψετε την αφεντικίνα σας είναι "να μπείτε εσείς στο κάδρο" ως "Τσάτσοι της Ξυνής" 

Υ.Γ. Σχετικά με ωτον ποιον στηρίζει ο iakxos ... ανυπόμονα "μπουρσούκια",  "μην προτρέχετε της διανοίας" ....



"καθε πράγμα τον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο ..." οπως έλεγε η θεία Ελπινίκη

NEO DEBATE YΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΣΕΡΡΩΝ




Το ζητούμενο είναι να ακούσουμε συγκεκριμένες προτάσεις για συγκεκριμένα και ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον της πόλης και όχι να μας σερβίρουν  ξαναζεσταμένη του σούπα του DEBATE  της ΤVS  με ανούσιες και αόριστες αναφορές σε  "στόχους" και υποσχέσεις  επίλυσης των πάντων ...

ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥΣ Η ΑΓΝΟΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Συμμετοχικός προϋπολογισμός: Μοντέλο διοίκησης με επίκεντρο τον πολίτη 

 

Γιαννακίδης Δημήτρης
Δημοτικός Σύμβουλος Διάβασης Πεζών


Το μοντέλο διοίκησης που λειτούργησε και κυριάρχησε τις τελευταίες δεκαετίες - και στην τοπική αυτοδιοίκηση - έχει στο επίκεντρό του, ως κύριο συστατικό στοιχείο την εξουσία του ενός. Ο Εκλεγμένος, ο Επικεφαλής, ηγείται μιας ομάδας διαχειριστών της εξουσίας που εκτελούν τις αποφάσεις του και που συνήθως δε διέπονται από κάποιο συνεκτικό δεσμό, από κάποιο κοινό όραμα που να τους εμπνέει κα να τους δεσμεύει. Οι πολίτες, από την άλλη, αγνοούμε βασικές παραμέτρους των αποφάσεων και, κυρίως, τον αντίκτυπό τους σε ζητήματα που επηρεάζουν καίρια την ποιότητα της ζωής μας. 
Για παράδειγμα, πόσοι από εμάς γνωρίζουμε πόσο θα μας κοστίζει ο τόνος απορριμμάτων με την επικείμενη λειτουργία μονάδας επεξεργασίας  στο Παλαιόκαστρο, ποια είναι τα ιδιοκτησιακά μας δικαιώματα στα «ελευθερωμένα» στρατόπεδα και πόσο θα μας επιβαρύνει μια πιθανή πολεοδόμηση του στρατοπέδου Εμ.Παππά ή τέλος, ποιες είναι οι οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την ενδεχόμενη αδειοδότηση εξόρυξης χρυσού στην ευρύτερη περιοχή μας; Υπό αυτές τις συνθήκες, πώς είναι δυνατόν να επιτευχθεί η στοιχειώδης κοινωνική συναίνεση, όπως ορίζει ο νόμος και η ηθική, όταν αποφασίζει ο ένας ερήμην των πολλών; Πάντως, σε κάθε περίπτωση η δημοκρατία μας λειτουργεί με τον πλέον συγκεντρωτικό τρόπο και το αίτημα για «κοινωνία των πολιτών» ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο.
 
Ενάντια σ’αυτό το αδιαφανές σύστημα διαχείρισης των κοινωνικών ζητημάτων οι πολίτες σε διάφορα σημεία του πλανήτη επιλέγουν ένα εναλλακτικό μοντέλο διακυβέρνησης, θεσπισμένο, που στηρίζεται κατά κύριο λόγο στο «συμμετοχικό προϋπολογισμό». Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύστημα άμεσης δημοκρατίας που διαχέει την εξουσία στη βάση, καθώς διασφαλίζει το δικαίωμα των πολιτών να λαμβάνουν μέρος στη λήψη αποφάσεων και να τις καθορίζουν μέσα από τη συμμετοχή τους σε τοπικά συμβούλια και δημόσιες διαβουλεύσεις. Ειδικότερα, αφορά την κατάθεση προτάσεων σε επίπεδο δημοτικών διαμερισμάτων, δήμων, επαρχιών και περιφερειών, αλλά ακόμα και στο πλαίσιο μιας δημοτικής επιχείρησης, οι οποίες κατατίθενται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, με στόχο να καταρτιστεί μια πρόταση Προϋπολογισμού για το επόμενο έτος διαχείρισης, που θα έχει ως βάση τα αιτήματα των πολιτών. Έτσι ανατρέπεται το συγκεντρωτικό σύστημα διακυβέρνησης, καθώς οι λίγοι είναι υποχρεωμένοι να εκτελούν τις αποφάσεις των πολλών και όχι του ενός.
 
Την ευθύνη για την προώθηση του Συμμετοχικού προϋπολογισμού και της διαβούλευσης με τους πολίτες για τη χάραξη της εκάστοτε πολιτικής έχουν, ανάλογα, ο δήμαρχος και η δημοτική αρχή, ο περιφερειάρχης και η περιφερειακή αρχή, ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου, καθώς και οι ίδιοι οι πολίτες. Όσον αφορά τις δαπάνες που θα διαχειρίζεται ο Συμμετοχικός προϋπολογισμός, δεν υπάρχει απόλυτος κανόνας. Βέβαια, κατά κύριο λόγο αφορά τις «ελαστικές» δαπάνες, όπως οι δαπάνες που προορίζονται για δημόσια έργα και υπηρεσίες. Ωστόσο, η λογική του Συμμετοχικού Προϋπολογισμού μπορεί να επεκταθεί σ΄ένα ευρύ πεδίο ζητημάτων όπως, για παράδειγμα, οι πολίτες να έχουν λόγο για το μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων ή για το δίκτυο ποδηλατοδρόμων που επιθυμούν στην περιοχή τους. Συγκεκριμένο δεν είναι ούτε το ποσοστό αυτών των κονδυλίων, αλλά αποτελεί και αυτό αντικείμενο διαβούλευσης, καθώς μπορεί να αφορά το σύνολο των δαπανών ή μέρος αυτών.
 
Όσον αφορά τους κανόνες λειτουργίας και οργάνωσης, οι τρόποι συζήτησης ποικίλουν: δημοψήφισμα, συμβούλια και επιτροπές, ανοιχτές συγκεντρώσεις, δημοσκοπήσεις, ερωτηματολόγια που να απευθύνονται στα νοικοκυριά, θεματικές συζητήσεις. Η μέθοδος που ακολουθείται συνήθως συνίσταται στην εξής διαδικασία: οι πολίτες καταθέτουν τις προτάσεις τους, η τεχνική υπηρεσία του Δήμου τις επεξεργάζεται και τις κοστολογεί, οι πολίτες αξιολογούν τις προτάσεις σε σχέση με το κόστος και τα χρήματα που διατίθενται, ψηφίζουν ποιες προτάσεις θα προτάξουν και, τέλος, το Δημοτικό Συμβούλιο δεσμεύεται να τις εντάξει στον προϋπολογισμό. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, η διαβούλευση είναι αναγκαίο να ακολουθεί δυο παράλληλες κατευθύνσεις, δηλαδή συζητήσεις που  διοργανώνονται με βάση τη διαίρεση της πόλης με γεωγραφικά κριτήρια και συζητήσεις που  διοργανώνονται σε θεματική βάση  για ζητήματα που αφορούν ολόκληρη την περιοχή. 
Το κυριότερο, θα πρέπει να διευκολύνεται η πρόσβαση και η ισότιμη συμμετοχή στις διαδικασίες όλων των πολιτών, ώστε να μην εξαιρούνται «αυτόματα» οι  πιο αδύναμοι, οι λιγότερο μορφωμένοι ή οι έχοντες μικρή πολιτική εμπειρία. Μάλιστα, θα πρέπει να περιλαμβάνονται στη διαδικασία κατηγορίες πολιτών που στερούνται τυπικών πολιτικών δικαιωμάτων, όπως είναι τα ανήλικα παιδιά ή οι αλλοδαποί.
 
Το μοντέλο του «συμμετοχικού προϋπολογισμού» δεν αποτελεί υπόθεση εργασίας, ούτε μια ουτοπική χίμαιρα. Εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας, το 1989. Εκεί, για παράδειγμα, οι πολίτες ενημερώθηκαν και αποφάσισαν να διατρέφονται με βιολογικά τρόφιμα, ενώ έμαθαν και συμφώνησαν ότι δεν ήταν καλό να ζητούν να τους δοθούν σπίτια δίπλα στο ποτάμι, γιατί αυτό θα οδηγούσε αμέσως στη ρύπανσή του. Τα αποτελέσματα μιας πολιτικής που σέβεται το περιβάλλον είναι, σήμερα, ορατά. Από τότε μέχρι σήμερα, η διαδικασία του Συμμετοχικού προϋπολογισμού» έχει επεκταθεί σε πολλές περιοχές της Λατινικής και Βόρειας Αμερικής, Βόρειας Αφρικής και της Ευρώπης, με πάνω από 1000 πόλεις παγκοσμίως. Στην Ελλάδα η πιο γνωστή περίπτωση είναι του Δήμου Κορυδαλλού.
 
Ασφαλώς, ο συμμετοχικός προϋπολογισμός δεν αποτελεί πανάκεια για τη λύση όλων των τοπικών προβλημάτων και, κυρίως,  δεν αντικαθιστά την ανάγκη διεκδίκησης περισσότερων πόρων για τους ΟΤΑ. Είναι αυτονόητο ότι όσο ο μνημονιακός «Καλλικράτης» εξακολουθεί να οδηγεί τους Δήμους σε οικονομική ασφυξία, οι προσδοκίες των πολιτών απειλούνται με αδιέξοδο.
 
Παρ’όλ’αυτά, αυτή η μορφή διοίκησης υπερέχει του παραδοσιακού μοντέλου διακυβέρνησης, καθώς έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη λογική της ανάθεσης των κοινών ζητημάτων σε κουρασμένους και φθαρμένους μοναχικούς καβαλάρηδες της εξουσίας. Αντίθετα, επαναφέρει τον πολίτη στο επίκεντρο του πολιτικού διακυβεύματος, που είναι η συμμετοχή, η ανατροπή και η συνεκτικότητα των κοινωνιών.
 

Σάββατο 10 Μαΐου 2014

ΕΔΩ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ " ΜΠΟΥΡΣΟΥΚΙΑ ..."


H "ΠΡΟΣΦΟΡΑ" ΤΟΥ ΜΠΑΖΔΑΝΗ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
 

ΤΖΕΚΙΛ και ΧΑΪΝΤ , Ο ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ...

ΔΟΒΗΤΕΣ: Η ΑΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗ ΦΥΛΗ: Θανάσης εναντίον.... Μπασδάνη - Μια ενδιαφέρουσα μ...: Δείτε πως ο υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης με τον Ιωαννίδη Θανάσης Μπασδάνης μάχεται με τον Περιφερειακό σύμβουλο του Τζιτζικώστα Θανάση Μπ...

O Θανάσης με την αλλοπροσαλη συμπεριφορά του επιβεβαίωσε την λαϊκή ρήση "ουδείς μωρότερος των ιατρών εαν δεν υπήρχαν οι διδάσκαλοι ..."