Η ΑΓΝΗ ΚΑΙ "Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ" ΚΑΙΝΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟ
Σαν σήμερα :Αγνη Δουβίτσα : Μικρά έργα πελατειακού χαρακτήρα, χωρίς σχεδιασμό και όραμα ο κ. Φωτιάδης
Γράφει ο pinokio :
serresbomb: Σαν σήμερα :Αγνη Δουβίτσα : Μικρά έργα πελατειακού...:
Ανατρέχω στο αρχείο της εφημερίδος ΣΗΜΕΡΙΝΗ .Στις 25 Ιουνίου του 2010
φιλοξενήθηκε άρθρο της τότε Νομαρχιακής συμβούλου κ Αγ Δουβίτσα . Γ...
Ανατρέχω στο
αρχείο της εφημερίδος ΣΗΜΕΡΙΝΗ .
Στις 25 Ιουνίου του 2010 φιλοξενήθηκε
άρθρο της τότε Νομαρχιακής συμβούλου κ Αγνή Δουβίτσα .Για το Νομαρχ. Πρόγραμμα Επενδύσεων 2010
Τι αναφέρει η κ Δουβίτσα μεταξύ άλλων:
1.Από
τα 64 έργα τα 14 έργα έχουν προϋπολογισμό μέχρι 15.000 Ευρώ και
συνολική δαπάνη 156.500 Ευρώ, που θα ανατεθούν απευθείας, χωρίς πρόχειρο
διαγωνισμό.
2.Στο
Νομαρχ. Πρόγραμμα επενδύσεων οικον. έτους 2009 υπήρχαν 135 έργα χωρίς
τα σχολεία και από αυτά τα 67 έργα ήταν μικρά έργα μέχρι 45.000 Ευρώ
συνολ. αξίας 1.821.000 Ευρώ
3.Οι
νομαρχιακοί σύμβουλοι που μετέχουν στην Επιτροπή Υποδομών δεν γνωρίζουν
σε ποιούς εργολάβους ανατίθενται τα έργα με πρόχειρους διαγωνισμούς,
ούτε τις εκπτώσεις των. Οι εργολάβοι σχολιάζουν για επιλεκτικές
προσκλήσεις και αναθέσεις. Μερικοί διαμαρτύρονται ότι δεν προσκλήθηκαν
ποτέ.
4.Επίσης
αξιολογούσαμε τους υπαλλήλους χωρίς κομματικά κριτήρια και πολλούς που
ήταν και μέλη του ΠΑΣΟΚ, τους είχαμε τμηματάρχες και Δ/ντές. Αντίθετα ο
κ. Φωτιάδης απεμάκρυνε και υποβίβασε Δ/ντές και τμηματάρχες και δεν
αξιοποίησε υπαλλήλους που χειρίσθηκαν με επιτυχία ευρωπαικά προγράμματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ Κ ΔΟΥΒΙΤΣΑ
Το Νομαρχ.
Πρόγραμμα Επενδύσεων 2010 με πιστώσεις 9.982.399 Ευρώ, αποτελεί το
τελευταίο πρόγραμμα έργων και δράσεων της Νομαρχ. Αυτοδ/σης, που
καταργείται από το 2011.
Περιλαμβάνει την αποπληρωμή έργων Γ΄ΚΠΣ-ΠΕΠ-ΣΑΝΑ3 50.500 Ευρώ,
έργα ΕΣΠΑ-ΠΕΠ-ΣΑΝΑ8 325.414 Ευρώ,
έργα από τους ΚΑΠ ( 1% ΦΠΑ και 10% τέλη κυκλοφορίας ) 5.555.000 Ευρώ,
από ιδίους πόρους (τέλη μεταβίβασης αυτ/των) 900.000 Ευρώ,
από αναπορρόφητα υπόλοιπα υπόλοιπα παρελθόντος έτους 1.649.485 Ευρώ,
από την τακτική επιχορήγηση ΟΣΚ(σχολεία) 1.400.000 Ευρώ και
από ΣΑΕ Περιφέρειας-ΕΑΠ 102.000 Ευρώ.
Από αυτό
λείπουν τα έργα που χρηματοδοτούνται από πιστώσεις Ταμείου Εθνικής
Οδοποιίας ΤΕΟ, Παραμεθορίων Περιοχών και από την έκτακτη επιχορήγηση για
επισκευές Σχολείων του 2008, που λογικά έπρεπε να είχε εκταμιευθεί το
2009 και να μην υπάρχουν έργα ημιτελή ή απλήρωτα.
Το Πρόγραμμα
που χρηματοδοτείται από Εθνικούς πόρους ΚΑΠ 5.555.000 Ευρώ είναι
μικρότερο κατά 1.189.000 Ευρώ από πέρυσι δηλ. 21,4 %.
Τα
αναπορρόφητα υπόλοιπα από ΚΑΠ + Ιδιοι πόροι 2009 ανέρχονται σε 1.649.485
Ευρώ ( 18% ), που βαφτίζονται αδιάθετα, ενώ έπρεπε να απορροφηθούν αφού
πρόκειται για ετήσιες πιστώσεις, που όταν εξαντλώνται αυξάνουν την
διεκδικητικότητα για έκτακτη ή συμπληρωματική επιχορήγηση.
ΤοΤεχνικό
Πρόγραμμα έργων-μελετών οικον. έτους 2010, όπως και τα προηγούμενα,
είναι κατακερματισμένο σε 145 μικρά έργα, που αν αφαιρέσουμε τις δαπάνες
πολιτιστικών εκδηλώσεων, τουριστικής προβολής, εξόδων μετακίνησης
υπαλλήλων, απαλλοτριώσεων και συμμετοχών ανέρχεται σε 8.859.157 Ευρώ
μαζί με την τακτ. επιχορήγηση για τα Σχολεία.
Από τα 145
έργα, τα 64 έργα έχουν προϋπολογισμό μέχρι 45.000 Ευρώ και συνολική
δαπάνη 1.852.750 Ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το 44 % των έργων δεν θα
δημοσιευθούν σε εφημερίδα και θα ανατεθούν με την αδιαφανή διαδικασία
του πρόχειρου διαγωνισμού με πρόσκληση ή απευθείας.
Από τα 64
έργα τα 14 έργα έχουν προϋπολογισμό μέχρι 15.000 Ευρώ και συνολική
δαπάνη 156.500 Ευρώ, που θα ανατεθούν απευθείας, χωρίς πρόχειρο
διαγωνισμό.
ΣτοΝομαρχ.
Πρόγραμμα επενδύσεων οικον. έτους 2009 υπήρχαν 135 έργα χωρίς τα σχολεία
και από αυτά τα 67 έργα ήταν μικρά έργα μέχρι 45.000 Ευρώ συνολ. αξίας
1.821.000 Ευρώ
Μερικοί
προϋπολογισμοί έργων παλαιών ετών, αυξάνονται, χωρίς να αναγράφεται η
σύμβαση, όπως παλιά στον πίνακα των Σχολικών έργων.
Μήπως αυτό υποκρύπτει νέες αναθέσεις απευθείας ή με πρόχειρο διαγωνισμό ?
Στις
αναθέσεις αυτές δίνονται μικρές εκπτώσεις 1-3 %, που εγκρίνονται μόνο
από την Τεχνική Υπηρεσία και όχι από την Νομαρχ. Επιτροπή ! Η Νομαρχ.
Επιτροπή πρέπει να ψηφίζει όλα τα έργα με δημοσίευση και μετά να
εγκρίνει την έκπτωση, ακόμη και στους πρόχειρους διαγωνισμούς για λόγους
διαφάνειας.
Οι
νομαρχιακοί σύμβουλοι που μετέχουν στην Επιτροπή Υποδομών δεν γνωρίζουν
σε ποιούς εργολάβους ανατίθενται τα έργα με πρόχειρους διαγωνισμούς,
ούτε τις εκπτώσεις των. Οι εργολάβοι σχολιάζουν για επιλεκτικές
προσκλήσεις και αναθέσεις. Μερικοί διαμαρτύρονται ότι δεν προσκλήθηκαν
ποτέ.
Μερικά μικρά
έργα που γίνονται στον ίδιο Δήμο ή στο ίδιο χώρο θα μπορούσαν να γίνουν
ένα έργο με δημοσίευση και δημοπρασία π. χ αποκατάσταση ζημιών από
πλημμύρες στο Δήμο Κορμίστας 42.000 και αποκατάσταση ζημιών στο
αγρόκτημα τενάγων Φιλίππων Δήμου Κορμίστας 25.000 σε ένα έργο 67.000
Ευρώ, αποκατάσταση ζημιών αρδευτικού δικτύου Καλοχωρίου 45.000 και
αποκατάσταση ζημιών δεξαμενών-φραγμάτων Καλοχωρίου 45.000 σε ένα έργο
90.000 Ευρώ.
Αν αναλύσουμε τα έργα κατά τομέα το 43,81% είναι οδικά έργα ( 3.594.000 Ευρώ), το 19 % διάφορα,
μόνο το 16,72% είναι έργα αγροτικής ανάπτυξης (1.372.000 Ευρώ),το 11,39 % σε Νομαρχιακά Κτίρια και
το 9,05 % σε τουρισμό-πολιτισμό.
Αυτά ας τα μάθουν οι αγρότες και οι φορείς ή επιχειρήσεις τουρισμού-πολιτισμού.
Στο Πίνακα
Σχολικών έργων παρουσιάζονται ακόμηέργα που εντάχθηκαν το 2005-2006 επί
Νομάρχη κ. Παπαπαναγιώτου και ψευδώς αναγράφεται έτος ένταξης 2007. Αυτά
είναι 5 έργα που σέρνονται :
1) το 18
Δημ.Σχολ.Σερρών με ένταξη το 2005,δημοπρασία το 2006 με σύμβαση 542.000
Ευρώ και πληρωμές μέχρι 2008( όχι μέχρι 2009) 429.194 Ευρώ,
2) το1-3 ΤΕΕ
Σερρών με ένταξη 2005, δημοπρασία 2006 με σύμβαση 326.932 Ευρώ, πως
αυξήθηκε η σύμβαση σε 357.000, μήπως με ανάθεση ?
3) το 13 Δημ. Σχολ. Σερρών με ένταξη 2006, σύμβαση 417.000 και πληρωμές μέχρι 2008 ( όχι μέχρι 2009) 375.036,
4) έργα
Ειδικού Σχολείου με ένταξη 2006, από 100.000 μειώνονται σε 40.000 στον
Πίνακα του Μαρτίου 2009 και τώρα αυξάνονται σε 60.000 Ευρώ, ενώ οι
πληρωμές μέχρι 2007 ( όχι μέχρι 2009) ήταν 15.351 Ευρώ, δηλ. 2008 και
2009 τι έγινε ?και
4) 5 Γεν. Λύκειο Σερρών εντάχθηκε το 2006 και καθυστέρησε.
Για ποιό
λόγο αυξάνεται η αμοιβή της μελέτης του Δημ. Σχ. Σκουτάρεως από 40.000
τον Μάρτιο 2009 σε 105.000 Ευρώ στη τροποποίηση και τώρα το 2010 σε
163.500 Ευρώ. Δεν μπορούσε η Υπηρεσία να προσαρμόσει την μελέτη του κ.
Γοργία κλπ, αφού το 2009 υπεγράφη ετήσια σύμβαση με Πολ. Μηχανικό, ήλθαν
3 νέοι Πολ. μηχανικοί ΤΕΙ και υπηρετούν 2 έμπειροι Αρχιτέκτονες ?
Πως
ανατέθηκε η μελέτη απευθείας χωρίς διαγωνισμό, ως εξαγορά μιας άλλης
μελέτης που δημοπρατήθηκε επί Νομάρχη κ. Παπαπαναγιώτου, όταν δεν
χρησιμοποιήθηκε αυτούσια, αλλά τροποποιήθηκε.
Μας έχει
γίνει καταγγελία από Σερραίο Μελετητή Μηχανικό ως προς την νομιμότητα
της ανάθεσης. Στο έργο της στέγης ΤΕΕ Σιδηροκάστρου αυξήθηκε ο
προϋπολογισμός του 2007 από 45.000 Ευρώ σε 60.000 το 2009, έγιναν 2
αναθέσεις ή το έργο δημοπρατήθηκε ?
Γιατί δεν προχωρούν οι μελέτες των σχολικών έργων του Μουσικού Σχολ. από το 2007 και του Δημ. Σχολ. Ηράκλειας από το 2008 ?
Στο έργο του
Δημ. Σχολ. Δημητριτσίου (από το 2007) αυξήθηκε η δαπάνη στην
τροποποίηση του 2009 πάνω από την σύμβαση 122.000 Ευρώ σε 151.000 Ευρώ
δηλ. κατά 29.000 Ευρώ. Το ποσό αυτό τι αφορά, θα δοθεί με ανάθεση ή με
συμπληρ. σύμβαση στον ίδιο ανάδοχο ?
Τι γίνεται
με την αντιπυρική λιμνοδεξαμενή του Λαϊλιά (από το 2007) και την
υδατοδεξαμενή δασοπροστασίας Λαϊλιά, που υπήρχε στο Πρόγραμμα του 2009
με 40.000 Ευρώ και το 2010 διεγράφη ?
Στα
νομαρχιακά έργα του Γ΄ ΚΠΣ, που όλα εντάχθηκαν και συμβασιοποιήθηκαν επί
Νομάρχη Παπαπαναγιώτου, έμειναν αναπορρόφητα υπόλοιπα 1.668.817 Ευρώ
από τις πιστώσεις ΣΑΝΑ 3 του 2009, αφού καθυστέρησε η Νομαρχ. Αρχή του
κ. Φωτιάδη να δημοπρατήσει το έργο αποκατάστασης των 9 ΧΑΔΑ, που είχε
δρομολογηθεί από το 2006, με χρηματοδότηση της μελέτης από πιστώσεις της
τεχνικής βοήθειας του ΠΕΠ.
Το έργο αυτό
εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ-ΣΑΝΑ 8 με 325.414 Ευρώ, ενώ μας δίνουν 2.500.000
Ευρώ και δεν έχει άλλο δημοπρατημένο έργο ο κ. Φωτιάδης , με αποτέλεσμα
να παρουσιάζεται χαμηλή απορροφητικότητα κοινοτικών κονδυλίων, σε
περίοδο που υπάρχει μεγάλη ανεργία στον κατασκευαστικό κλάδο στον Νομό
Σερρών.
Ο ετήσιος
πίνακας έργων ωρίμανσης περιλαμβάνει όλα τα έργα που γράφθηκαν το 2009
και μερικά έργα, που ωρίμασαν άλλοι φορείς (Δήμοι Κερκίνης, Ν. Ζίχνης
και Αμφίπολης και η Μητρόπολη Σερρών) και όχι η Νομαρχία, όπως π.χ. τον
βιολογικό καθαρισμό της Ροδόπολης-Ποροϊων, ΕΠΑΛ Ν. Ζίχνης, Σύστημα
Ξενάγησης Εκκλησ. Μουσείου Σερρών, την πτέρυγα της Μονής Προδρόμου
Σερρών. Στο πίνακα εμφανίζονται και έργα που μελετήθηκαν επί Νομάρχη κ.
Παπαπαναγιώτου και οι μελέτες περιμένουν στα συρτάρια.
Στο τέλος
του 2006 εγκρίθηκε το ΕΣΠΑ και το ΠΕΠ Μακεδονίας-Θράκης και αφήσαμε στον
κ. Φωτιάδη 20 μελέτες οδών, αρδευτικών δικτύων, αντιπλημμυρικών έργων
και κτιρίων αυτόνομης διαβίωσης ΑΜΕΑ, που τα έχει ακόμη στα συρτάρια.
Και οι
προηγούμενοι Νομάρχες είχαν κάνει λογοδοσία. Ο κ. Καρυπίδης 2 φορές στα
Αστέρια και ΤΕΙ και ο κ. Παπαπαναγιώτου το 2005 στις έδρες των Δήμων.
Ο κ.
Φωτιάδης έχει σταματήσει να στέλνει τον αναλυτικό απολογισμό στο
Υπουργείο Οικονομίας και Εσωτερικών. Εμείς από το 1995 μέχρι 2006 τον
στέλναμε στα Υπουργεία και τα δίναμε σε όποιον Νομαρχιακιακό Συμβουλο τα
ζητούσε π.χ κ. Παναγιωτάκη, κ. Τσιώνη κλπ. Η σύνταξη του αναλυτικού
απολογισμού είναι υποχρεωτική σύμφωνα με τον Κώδικα Νομαρχ.
Αυτοδιοικήσεων από το 1994.
Τόσο η
Νομαρχιακή Αρχή του κ. Καρυπίδη, όσο και του κ. Παπαπαναγιώτου έκαναν
παρεμβάσεις και σε έργα εκτός της αρμοδιότητος των, δηλ. σε Δήμους και
εθν. Οδούς. Π.χ ασφαλτόστρωση παράκαμψης Πετριτσίου, Παιδικοί σταθμοί
Μαυροθάλασας και Κερκίνης, διαπλάτυνση-ασφαλτόστρωση δρόμου προς Ι. Μονή
Δομήρου, προς Αγ. Χριστόφορο κλπ.
Επίσης
αξιολογούσαμε τους υπαλλήλους χωρίς κομματικά κριτήρια και πολλούς που
ήταν και μέλη του ΠΑΣΟΚ, τους είχαμε τμηματάρχες και Δ/ντές. Αντίθετα ο
κ. Φωτιάδης απεμάκρυνε και υποβίβασε Δ/ντές και τμηματάρχες και δεν
αξιοποίησε υπαλλήλους που χειρίσθηκαν με επιτυχία ευρωπαικά προγράμματα.
Πίνακας συνολικών πιστώσεων έργων Νομαρχίας Σερρών 2003/2009:
Πίνακας πιστώσεων έργων Νομαρχίας από υπουργεία με ενέργειες Νομάρχη:
Πίνακας αναπορρόφητων ποσών πιστώσεων έργων Νομαρχίας 2007/2009:
http://www.e-simerini.com