Σάββατο 19 Ιουνίου 2021

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΑΚΟΥΕΙ ;

 ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΠΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

ΣΕ ΔΡΑΜΑ ΚΑΙ ΣΕΡΡΕΣ;;;;


ΑΦΟΥ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΙΩΝΟΒΙΕΣ ΕΛΙΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ''ΕΞΥΠΝΑ'' ΥΔΡΟΜΕΤΡΑ 
ΤΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΤΡΑΙΝΑ ...

Χωρίς να προηγηθεί καμιά διαβούλευση ο ΟΣΕ προχωρεί στην έγκριση ΜΠΕ για χάραξη νέας σύγχρονης ηλεκτροκινούμενης γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης και Καβάλας μέσω Ασπροβάλτας και Αμφίπολης, ενώ μία νέα χάραξη μέσω Σερρών και Δράμας έχει τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα

Η μελέτη αφήνει εκτός του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης Αλεξανδρούπολης δύο μεγάλα αστικά κέντρα τις Σέρρες και τη Δράμα με την δεύτερη να υποφέρει για χρόνια στον τομέα των χερσαίων μεταφορών ενώ οι μεταφορικές ανάγκες της περιοχής λόγω των εξαγωγών μεγάλων ποσοτήτων μαρμάρου είναι τεράστιες.
Η νέα χάραξη δεν γίνεται τυχαία, στοχεύει στον αποκλεισμό του λιμένα της Καβάλας από την απ’ ευθείας σύνδεση της με την βαλκανική ενδοχώρα. Με τη Νέα χάραξη η Καβάλα θα συνδέεται με τα παρευξείνια και τα παραδουνάβια λιμάνια μέσω Θεσσαλονίκης ή μέσω Αλεξανδρούπολης. (Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι) !!!!
Είναι ξεκάθαρο ότι εκτός των άλλων η νέα χάραξη εξυπηρετεί την ευρύτερη άτυπη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης μεταξύ Λαγκαδά και Καβαλαρίου καθώς και τα τουριστικά θέρετρα του Σταυρού, της Ασπροβάλτας και των Βρασνών.
Η καταστροφική αυτή εξέλιξη συμβαίνει μάλιστα όταν υπουργός μεταφορών είναι ο Σερραίος Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής ο οποίος δεν σταμάτησε τις ορέξεις των οικονομικών κύκλων που απεργάσθηκαν τον αποκλεισμό της Δράμας και των Σερρών, υπονόμευσαν το μέλλον του δεύτερου βαθύτερου λιμανιού της χώρας και ανακόπτουν τη δυναμική που θα αναπτυσσόταν με μία γρήγορη σιδηροδρομική σύνδεση όλων των πόλεων της ΒΑ Ελλάδας (Σέρρες-Δράμα- Καβάλα-Ξάνθη-Κομοτηνή-Αλεξανδρούπολη).


Στη διαβούλευση που πραγματοποιείται για την ΜΠΕ της νέας χάραξης προχώρησα στην ανάρτηση του παρακάτω κειμένου στη σχετική σελίδα του Ηλεκτρονικού Περιβαλλοντικού Μητρώου πεπεισμένος ότι θα την γράψουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους.
ΜΟΝΟ μία συντονισμένη και ενωτική κινητοποίηση όλων των δημοσίων προσώπων, φορέων και πολιτών της Περιφέρειας μας θα αποτρέψουν το έγκλημα που ετοιμάζεται να συντελεστεί.
Τρομάζω με την ιδέα ότι στη Δράμα θα μείνει μόνο το Σιδηροδρομικό Μουσείο!!!!
Υ.Γ. Όσοι θέλουν να λάβουν γνώση της ΜΠΕ και δεν έχουν πρόσβαση στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο μπορούν να μας στείλουν ένα email στο anenopro@gmail.com και να μας το ζητήσουν. Θα έχουν όλο το πακέτο με wetransfer λόγω όγκου, άμεσα σε λίγες ώρες!


Η ανάρτηση μου έχει ως εξής:
ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ

Σχόλια – Παρατηρήσεις
Η χάραξη του ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (τμήμα Θεσσαλονίκης – Νέας Καρβάλης) όπως προτείνεται από τον ΟΣΕ, θα είναι καταστροφική για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και υπονομεύει το αναπτυξιακό μέλλον όλων των πόλεων της ΒΑ Ελλάδας, με θύματα κυρίως τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα.
Η προτεινόμενη χάραξη μέσω Αμφίπολης και όχι μέσω Σερρών – Δράμας (με νέα χάραξη) αποκόπτει το λιμάνι της Καβάλας με απ’ ευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με την Ανατολική Βαλκανική Ενδοχώρα.
Η έναρξη του ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας αρχίζει από τον Σιδ. Σταθμό της Νέας Φιλαδέλφειας, στο 21ο σιδηροδρομικό χιλιόμετρο της υφιστάμενης γραμμής Θεσσαλονίκης Κιλκίς και φτάνει στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας διανύοντας μια διαδρομή 155 χιλιομέτρων, νοτίως του των λιμνών Κορώνεια και Βόλβη. Η προτεινόμενη γραμμή διέρχεται από τα Μακεδονικά Τέμπη, τις εκβολές του Στρυμόνα, την Αμφίπολη, την Πιερία Κοιλάδα και καταλήγει στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας. Στην συνέχεια με σήραγγες φτάνει στη Νέα Καρβάλη.
Εάν η χάραξη γίνει μέσω Σερρών – Δράμας και κατέληγε στον Αμυγδαλεώνα (με νέα χάραξη και όχι την υφιστάμενη από το 1897 που κατασκευάστηκε από την τότε Οθωμανική διοίκηση), τα χιλιόμετρα είναι ακριβώς τα ίδια, 155, ενώ μέχρι τη Νέα Καρβάλη είναι 173 και με τα δύο σενάρια.
Η διέλευση μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής από Σέρρες και Δράμα έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την πρόταση του ΟΣΕ διότι:
1. Συνδέει με ένα σύγχρονο και γρήγορο σιδηροδρομικό μέσον έξι, δηλαδή όλα, τα αστικά κέντρα της Β.Α. Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη), μεταξύ τους και με το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αυτό προσδίδει μεγάλη προστιθέμενη αξία στο αναπτυξιακό μέλλον όλης της ΒΑ Ελλάδας. Επίσης δίνει τη δυνατότητα της άμεσης σύνδεσης όλων των πόλεων της ΒΑ Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης βεβαίως, με τη ανατολικά Βαλκάνια , αλλά και την Κωνσταντινούπολη.
2. Συνδέει άμεσα το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, που έχει μεγάλο βάθος και με επέκταση του προσήνεμου μόλου της μπορεί να δεχθεί καράβια SUEZ MAX-μόνο αυτό εκτός του Πειραϊκά σε όλη την Ελλάδα- με την Βαλκανική Ενδοχώρα μέσω Σερρών – Προμαχώνα. Μελλοντικά και εφ’ όσον συνδεθεί και η Κομοτηνή με την Βουλγαρική κωμόπολη Ποντκόβα με γραμμή μήκους 40 περίπου χιλ., η Καβάλα θα αποκτήσει και δεύτερη απ’ ευθείας Σιδηροδρομική σύνδεση με τα ανατολικά Βαλκάνια και τα Παρευξείνια και παραδουνάβια λιμάνια. Με την υπό διαβούλευση πρόταση του ΟΣΕ, το λιμάνι της Καβάλας συνδέεται με τα Βαλκάνια είτε μέσω Θεσ/νίκης, είτε μέσω Αλεξ/πολης.
3. Οι Σέρρες και η Δράμα έχουν ανάγκη από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο με το οποίο θα διευκολυνθεί η διακίνηση και η διάθεση των παραγόμενων προϊόντων τους. Όπως είναι γνωστό οι Σέρρες έχουν μια ανθούσα βιομηχανία μεταποίησης αγροτικών προϊόντων και όχι μόνο και η Δράμα είναι ο τόπος που εξάγει τα περισσότερα μάρμαρα της Ελλάδας με το οδικό κόστος μεταφοράς να ανέρχεται σε 600€ / όγκο μαρμάρου. Επίσης μια σύνδεση της Δράμας με ένα Σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο θα την έβγαζε από την απομόνωση που για δεκαετίες υποφέρει, εφόσον και οι οδικές υποδομές δεν βελτιώνονται με τους ρυθμούς που θα έπρεπε.
4. Η χάραξη μέσω Σερρών – Δράμας θα είχε μικρότερο κόστος λόγω της δυνατότητας χρησιμοποίησης σημαντικού αριθμού χιλιομέτρων από την υφιστάμενη χάραξη, όπου υπάρχουν πεδινά τμήματα και ευθείες διαδρομές. Στα τμήματα αυτά μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί η υφιστάμενη υποδομή και επιδομή, αλλά, ο χώρος. Θα υπάρξουν δηλαδή λιγότερες απαλλοτριώσεις και λιγότερη κατάληψη καλλιεργούμενης γεωργικής γης ή φυσικού περιβάλλοντος.
Η χάραξη μέσω Αμφίπολης, εκτός από αντιαναπτυξιακή και καταστροφική για το μέλλον της Β.Α. Ελλάδας προσβλέποντας ουσιαστικά στην διευκόλυνση και την αναπτυξιακή ώθηση περιοχών του Νομού Θεσσαλονίκης, όπως οι περιοχές Λαγκαδά, Αγίου Βασιλείου, Ασπροβάλτας και Βρασνών, θα έχει καταστροφικές συνέπειες τόσο στο φυσικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον με δεδομένο ότι διέρχεται από δεκαεννέα (19) αρχαιολογικούς χώρους μεταξύ των οποίων και την Αμφίπολη και πέντε (5) περιοχές NATURA, υψηλής προστασίας όπως οι οικότοποι Κορώνειας, Βόλβης, τα Μακεδονικά Τέμπη, οι εκβολές του Στρυμόνα και η Πιερία Κοιλάδα, τόπος ιστορικός και υψηλής παραγωγικότητας, από όπου θα αφαιρέσει και σημαντική γεωργική γη.
Επιπρόσθετα, η μελέτη πρέπει να κριθεί απορριπτέα διότι:
α) Δεν προβλέπεται η άμεση σύνδεση με το λιμάνι της Νέας Καρβάλης και δεν «κουμπώνει» με την εκπονούμενη εδώ και 20 χρόνια μελέτη Νέας Καρβάλης – Τοξοτών.
β) Δεν προβλέπει διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, όπως απαιτεί και η Ευρωπαική Ενωση, που θα αναπτύσσονται ταχύτητες και πάνω από 200 χιλ./ώρα με προοπτική της διασύνδεσης της γραμμής αυτής και με το τουρκικό σιδηροδρομικό δίκτυο, για να μιλάμε όχι μόνο για την σύνδεση των λιμανιών της ΒΑ Ελλάδας με τα Παρευξείνια λιμάνια, αλλά και με την Κων/πολη.
Σημειώνεται επίσης ότι κανένας προγραμματισμός ούτε εθνικός ούτε ευρωπαϊκός δεν υπάρχει για την διασύνδεση του Ορμενίου / Svilegrad με το Burgaz.
Η πρόσβαση στα Παρευξείνια Βουλγαρικά λιμάνια γίνεται μέσω Προμαχώνα/ Σόφιας, ή μέσω Dimitrovgrad / Stara Zagora. Τo Dimitrovgrad βρίσκεται 130 χιλιόμετρα βόρεια της Κομοτηνής και μια σύνδεση του Ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με το Βουλγαρικό που είναι ήδη ηλεκτροκίνητο, στο ύψος της Κομοτηνής, θα απλοποιούσε τα πράγματα ακόμη περισσότερο.
Όταν μελετάμε ένα νέο σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα μας σε διασυνοριακές περιοχές, πρέπει να έχουμε άριστη γνώση των δικτύων, αλλά και του προγραμματισμού των γειτονικών χωρών και πρωτίστως πρέπει να μας απασχολούν τα σημεία σύνδεσης των δικτύων καθώς και το προσδοκώμενο μεταφορικό έργο στο εσωτερικό και το εξωτερικό προς όφελος της χώρας μας, του συνόλου των κατοίκων της περιοχής διέλευσης, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα χρηματοδοτήσει το έργο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

* ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΟΝ BLOGGER.και ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΥΤΩΝ "

* Ο BLOGER ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΕΛΕΓXΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΗ "

* ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ, ΣΑΤΙΡΙΖΟΥΜΕ, ΛΟΙΔΩΡΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

* ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΩΡΕΙ ΕΑΥΤΟΝ ΘΙΓΟΜΕΝΟ ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟΥ

* ΚΑΘΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΑΣ ή ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ ΣΕ ΑΝΑΡΤΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΔΕΚΤΗ ΣΤΟ ...

e-mail : iakxos.com@gmail.com,

ΚΑΙ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ